گروه حوادث: «شما در قرعه کشی وام سازمان بهزیستی برنده شده‌اید»، زن کلاهبردار با این خبر خوش به سراغ طعمه‌هایش می‌رفت

اما ساعاتی بعد طعمه‌های وی، خبر سرقت‌ میلیونی را به پلیس گزارش می‌کردند. این زن فریبکار، طعمه‌هایش را از میان زنان تنها انتخاب می‌کرد و با وسوسه‌ای عجیب از آنها کلاهبرداری می‌کرد.

26آبان ماه گذشته، زن میانسالی به شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 16 تهران رفت و از زن ناشناسی که طلاهای وی را سرقت کرده بود، شکایت کرد.

این زن در توضیح ماجرا گفت: صبح امروز زنی میانسال به جلوی خانه‌مان آمد و با معرفی خود به‌عنوان مامور بهزیستی، اعلام کرد من برنده وام 5میلیون تومانی این سازمان شده‌ام و باید هر چه زودتر برای دریافت وام به سازمان بروم.

زن شاکی افزود: وقتی این زن از من خواست با تاکسی‌ای که وی با آن به مقابل خانه‌ام آمده بود همراه او برای دریافت وام به سازمان آنها برویم، قبول کردم و سوار بر تاکسی‌ای که جلوی خانه‌ منتظر او بود به راه افتادیم.

در طول مسیر این زن گفت برای تکمیل پرونده‌ام نیاز به عکس دارم اما در همان زمان نگاهی به طلاهایی که همراه داشتم انداخت و گفت: اگر در سازمان این طلاها را ببینند، فکر می‌کنند شما نیاز مالی ندارید و به این ترتیب ممکن است وام شما را پرداخت نکنند، بنابراین بهتر است آنها را دربیاورید و به من بدهید تا برایتان نگه دارم.

زن شاکی ادامه داد: من که تصور نمی‌کردم او یک سارق باشد، طلاهایم را به او دادم و کمی جلوتر برای گرفتن عکس فوری از تاکسی پیاده شده و به یک عکاسی رفتم اما وقتی برگشتم متوجه شدم   ماجرای برنده شدن وام، ترفندی برای سرقت طلاهایم بوده است و زن میانسال یک مأمور قلابی  بوده است.

با گزارش این شکایت، پرونده این سرقت برای یافتن سرنخی از زن سارق به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ فرستاده شد و تحقیقات برای یافتن این زن آغاز شد.

کارآگاهان پلیس در نخستین مرحله با مشخصاتی که از شاکی به دست آورده بودند، به چهره نگاری متهم پرداختند و با تطبیق آن با آلبوم عکس متهمان سابقه دار دریافتند این زن مدتی قبل به اتهام کلاهبرداری از سوی کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شده و هم‌اکنون با قرار وثیقه آزاد است.

با این اطلاعات، کارآگاهان پایگاه هفتم، مخفیگاه جدید این زن را شناسایی کرده و با دستگیری وی، تحقیقات قضایی و پلیسی آغاز شد که در بازجویی‌های پلیسی وی به سرقت طلاها اعتراف کرد.

سرهنگ عباسعلی محمدیان - رئیس پلیس آگاهی پایتخت – روز گذشته با اعلام این خبر گفت: بررسی‌های پلیسی به افشای یک مورد دیگر از کلاهبرداری‌های این متهم رسید که در این مورد زن کلاهبردار، پس از آنکه به بهانه برنده شدن وام به خانه یک زن رفته بود، 800هزار تومان به‌عنوان پیش پرداخت از این زن گرفته بود اما در حالی که وی مشغول آماده کردن بقیه مدارکش بود، زن کلاهبردار از فرصت استفاده کرده و متواری شده بود.

کد خبر 74073

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز